Tefal GV9710 Pro Express Ultimate II GV9710 Stoomgenerator - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal GV9710 Pro Express Ultimate II GV9710 Stoomgenerator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Flosken 25-02-2024

Strijken zonder nadenken.

Ik had reeds een stoomgenerator van een ander merk. Nu ik deze heb, twijfel ik of mijn vorige eigenlijk wel effectief werkte... het resultaat met Tefal is overtreffend.

- Vormgeving: een vrij grote stoomgenerator. Maar dan ook een ruim waterreservoir. Oogt mooi. Opbergruimte voor het snoer vind ik beetje krap.
- Strijkbout: De strijbout zelf voelt licht aan en is gemakkelijk hanteerbaar. De bout kan vergrendeld worden zodat de generator gemakkelijk aan het handvat kan opgenomen worden en verplaatst worden. Geen temperatuursinstellingen of ander gedoe.
- Reservoir: met 1,2l ruim genoeg. Afneembaar en dus gemakkelijk bij te vullen. Er is een handig ontkalksysteem met uitneembare kalkverzamelaar. Zelf nog niet getest, ik gebruik zelf ook gedestileerd water.
- Prestatie: alles zeer snel kreukvrij. Zonder nadenken want je moet niets instellen. Zeer snel opgewarmd en je kan er ook rechtop mee stomen.

Ik ben heel tevreden met deze aankoop.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • afneembaar reservoir

SofieS 16-02-2024

met de stoomgenerator is strijken een plezier. Het toestel is aangenaam in gebruik en weegt ook niet super veel. JE kan voldoende strijkwater vullen en strijken gaat vlot.
Enige nadeel is dat je nadien het snoer niet super goed kan opbergen.

Pluspunten

• niet te zwaar
  • voldoende water

Minpunten

• opbergen van snoer

Selvi1 15-02-2024
Super mooie stoomstrijkijzer. Werkt makkelijk je kan het snel gebruiken. Is heel gebruiksvriendelijk. Strijken is leuker met deze strijkijzer

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

b********@h********** 13-02-2024

In 1 woord geweldig, doet wat het moet doen. Mijn andere was al verouderd en best zwaar in gebruik. Ivm mijn handicap is deze daarin veel gebruiksvriendelijker. Lichter vooral en dat is voor mij iets fijner.

HesterBlum 07-02-2024

Doet wat hij belooft!

Ik heb de stoomgenerator nu een week in gebruik als test voor Insiders en ben er heel erg tevreden over.
Alle kreukels verdwijnen als sneeuw voor de zon, zonder kracht te hoeven zetten.
De strijkbout zelf is superlicht, aangezien het water in een reservoir zit. Goede stoomafgifte, ook bij verticaal gebruik. Het snoer is lang genoeg, zodat je niet heel dicht bij een stopcontact hoeft te staan.
Al met al een topapparaat!

Pluspunten

• Stoomafgifte
  • Lichte strijkbout

Minpunten

• Groot apparaat

e*********@k********* 06-02-2024

Mijn oude stoomstrijkijzer was al jaren aan vervanging toe en nu kreeg ik de kans om deze stoom generator te testen!
Ik ben heel tevreden over dit apparaat wat een top ding!
Snel op temperatuur en strijken gaat nu zo snel dat ik spijt heb dat ik deze nooit eerder heb aangeschaft! Ik streek nooit voor mijn plezier en vond het echt een rot klusje maar nu gaat het zo snel en makkelijk dat je voor je plezier gaat staan strijken!

Mooi ontwerp
Grote water tank
Lang snoer
Snel klaar

• Lang snoer
  • Grote watertank

Minpunten

• Geen standen

s*****@g******** 06-02-2024
Ik was al in het bezit van een Philips stoomgenerator, maar het werd tijd voor een nieuwe. Toen deze actie voorbijkwam, het moment op de sprong te wagen En wat een genot, geen temperatuur meer instellen. Geweldige afgifte van stoom, een lichtgewicht strijkijzer en superstrak design!

mattswing 02-02-2024

Fijne stoomgenerator die mijn verwachtingen waar maakt.

Al een tijdje was ik op zoek naar een stoomgenerator die snel en goed strijkt. Toen ik deze tegen kwam werd ik enthousiast. Ik had er al veel goede verhalen over gehoord. En inderdaad zijn mijn verwachtingen overtroffen. De stoomgenerator strijkt kreukvrij en snel, is niet te zwaar en heeft ook nog een mooi design. Ik ben echt enorm blij met deze aankoop en kan 'm iedereen aanraden. Een een toppdroukt van hoge kwaliteit.

Pluspunten

• Strijkt snel
  • Goed hanteerbaar
  • Prijs

Idn 07-02-2023

Tegenvallende stoomresultaten bij verticaal gebruik

Op aanraden van een vriendin deze stoomgenerator uitgeprobeerd, maar het verticaal stomen werkt niet zo goed als we hadden verwacht. Strijkresultaten waren goed, maar niet spectaculair beter dan een gewoon strijkijzer. Dan blijft het nadeel van het grote, aparte reservoir over en bevalt een normaal strijkijzer toch beter.

Pluspunten

Minpunten

• Tegenvallend resultaat bij verticaal gebruik

Ivans 05-08-2022

Bevalt goed

Goed apparaat dat makkelijk de kreukels verwijdert uit overhemden en broeken. Bout is lekker licht en snoer ook lang. Verticaal stomen werkt ook goed, echter voornamelijk gebruikt voor horizontaal. Fors groter dan een strijkijzer natuurlijk, maar ook fors lichter doordat het water in een apart reservoir zit.

Pluspunten

• Kreukels snel en makkelijk weg

Minpunten

• groot

Sebastiaan 20-07-2022

Naar de stomerij, is verleden tijd!

Ik heb de afgelopen periode de tijd genomen om het product te testen en wil hiermee mijn bevindingen delen… Op voorhand excuses voor de lengte van mijn review maar ik ben grondig…

Eerste indruk en design:
Als eerste wil ik beginnen met de eerste indruk toen ik de doos opende en het apparaat voor het eerst zag. Ik moet eerlijk toegeven dat ik even schrok van het formaat. Als je al heel lang gewend bent aan een regulier stoomstrijkijzer dan kijk je wel even op van een apparaat wat 3 á 4 keer zo groot is. Nu is daar al snel een verklaring voor wanneer het oude reservoir 300ml bevatte en die van de GV9710 1200 ml bevat. De toename in het formaat is namelijk ook voornamelijk te wijten aan het reservoir en het umbilicaal (de slang) die loopt naar het strijkijzer.
Om als laatste nog mijn oordeel te geven over het ontwerp, ik vind het strijkijzer lekker in de hand liggen. Doordat je het gewicht van een reservoir nu niet steeds in je hand hebt, voelt het strijken erg ligt aan. Wel moet je even wennen aan de wat dikkere slang, in tegenstelling tot een stroomkabel.
Als enige minpuntje kan ik noemen dat het umbilicaal van mij wel 20 á 30 CM langer had gemogen. Doordat je het reservoir op de grond hebt staan verlies je al een aardig stuk van de lengte. De extra lengte geeft je dan iets meer bewegingsvrijheid.

Strijkresultaat:
Als ik de GV9710 ga vergelijken met mijn oude strijkijzer uit 2018 dan betreft het echt een wereld van verschil. De GV9710 geeft jou de mogelijkheid om zelf je kleren te stomen, vanaf het moment dat ik dit apparaat in gebruik genomen heb, heb ik niets meer naar de stomerij gebracht. Ik ben van mening dat ik hetzelfde resultaat weet te behalen met de GV9710.
Eerder kwam ik nog wel eens kleding tegen waar ik moeite had om bepaalde kreuken eruit te krijgen. Door de toename in stoomdruk is dat niet langer het geval.
Het verticaal stomen heb ik ook geprobeerd aangezien dat als mogelijkheid genoemd werd. Nu voelde dat voor mij wat ongemakkelijk… Gewoon omdat ik het niet gewend was. Ook ging het mij beter af op een deur die egaal was. De deur van mijn kledingkast had een randje welke minder lekker werkte. Toch is het een functie die ik enkel gebruik voor kleding die ik even een klein beetje wil opfrissen of waar nog net een paar kreukjes inzitten.
Als laatste wil ik toevoegen dat ik het een gebruiksvriendelijk apparaat vind. Je zet hem aan en je moet heel even wachten zodat de druk kan worden opgebouwd. Het geluid wat gemaakt wordt wanneer dit proces loopt komt een beetje overeen met dat van een Senseo apparaat. Het lampje geeft aan wanneer hij klaar is en dan kan je gewoon aan één stuk door met strijken. In tegenstelling tot voorheen moest ik regelmatig het reservoir opnieuw vullen maar dit is niet meer nodig. Ook het reinigen van je kalkverzamelaar is zo gedaan. Ik vind het ook erg prettig hoe ik na afloop een klepje kan omhalen en het hele apparaat kan optillen en opbergen zonder mij zorgen te hoeven maken dat iets valt.

Eind oordeel;
Ik ben zeer tevreden en zal mijn oude stoomstrijkijzer niet van stal halen om te aan strijken.

Pluspunten

• Groot reservior
  • Krachtige stoom verwijderd elke kreuk
  • Verticaal stomen voor klein strijkwerk/op frissen

Minpunten

• Prijs is aan de hoge kant
  • Umbilicaal mag wel 20 cm langer

AnkeR 06-07-2022

Tefal stoomgenerator

Geweldig strijkijzer met veel opties. Fijn in gebruik en handig om mee te nemen. Aanrader!

Pluspunten

• Handig in gebruik